Wydajność stron internetowych jest szczególnie ważna zarówno dla pozycji witryn w wyszukiwarce, jak i User Experience, czyli doświadczenia użytkownika.
W internecie zwykle sięgamy po te strony internetowe, które już się ładują, a jeśli znajdziemy w Google witrynę, która zmusza do zbyt długiego oczekiwania, po prostu mamy na różną stronę. Wydajność strony internetowej zależy między innymi od jakości kodu źródłowego, a także jakości hostingu.
W trakcie audytu SEO specjaliści analizują i oceniają także wydajność witryn. Za pomocą narzędzi, takich jak GTmetrix, a także PageSpeed Insights można sprawdzić, jak szybko ładują się witryny, a także uzyskać wskazówki, jak poprawić wydajność. Wspomniane narzędzia oceniają witryny, co jest miarodajne i pozwala obiektywnie spojrzeć na ich szybkość ładowania się.
Ciekawe: https://wle.pisz.pl/obsluga-terminala
Strony internetowe, które cechują się niską wydajnością, mają wysoki współczynnik odrzuceń. Ten fakt wpływa z kolei na niższą pozycję w wyszukiwarce. Im gorsze statystyki notuje strona, tym gorzej dla jej popularności w Google.